.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
‌اخبار كوتاه از مازندران

ايمن‌سازي محور كندوان در قالب رفع نقاط پر حادثه، برگزاري همايش سراسري طرح مسائل اجتماعي استان مازندران و ... از مهم‌ترين اخبار كوتاه مازندران است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، معاون راهداري راه و ترابري مازندران گفت: به منظور كاهش تعداد و شدت تصادفات و كاهش خسارت‌ وارده طرح حذف نقاط پر‌حادثه به عنوان بخشي از سيستم مديريت ايمني اجرا مي‌شود.
سيد‌علي اسد افزود‌: اين اداره كل در راستاي برنامه‌ها و اهداف خود ايمن‌سازي محورهاي استان را در طول سال به صورت مستمر در دستور كار قرار داده كه رفع نقاط پر‌حادثه يكي از اين اقدامات است.
وي تصريح كرد: از اين رو با كارشناسي و مطالعات به عمل آمده و بر اساس اولويت‌ها ۳۹۰ نقطه حادثه خيز در محورهاي استان شناسايي شده كه از اين تعداد ۲۵ نقطه در محور تاريخي و ارتباطي كندوان است.
معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان افزود: اداره كل راه و ترابري استان مازندران از سال ۱۳۸۵ با توجه به اعتبارات تخصيص داده شده از سوي وزارت راه و ترابري عمليات اجرايي رفع حادثه خيزي چند نقطه از محور كندوان را آغاز كرده كه مي‌توان به اتمام عمليات تعريض پل دزد بن،اصلاح قوس كيلومتر۳۵ و ۴۵، اصلاح پيچ كيلومتر چهار منطقه غريب كش واجراي جان‌پناه‌هاي بتني در نقاط پرتگاهي و مرمت و احداث ديوارهاي ضامن كه به زودي عمليات اصلاح پيچ‌هاي آئينه و كاني اشاره كرد.
وي درباره اقدامات اداره راه و ترابري شهرستان نوشهر در زمينه ايمن‌سازي اين محور عنوان كرد: علاوه بر عمليات طرح ملي ايمن‌سازي در اين محور اداره راه و ترابري شهرستان نوشهر نيز اقداماتي را در قالب ايمن‌سازي اين محور تاريخي انجام داده است.
‌سيد‌علي اسد خاطر‌نشان كرد: احداث ديوار ضامن در منطقه هريجان، مرمت ديوارهاي ضامن در منطقه سياه بيشه و مطالعه احداث گالري بهمن گير در كيلومتر ۷۰ از ديگر اقدامات ايمن‌سازي محور كندوان در محدوده استحفاظي استان مازندران است.

* برگزاري همايش سراسري طرح مسائل اجتماعي استان مازندران
همايش سراسري طرح مسائل اجتماعي با همكاري استانداري مازندران 29 مهر ماه سال ‌جاري ‌در دانشكده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه‌مازندران برگزار مي‌شود.
در اين همايش كه با هدف شناسايي و توصيف مسائل اجتماعي، طبقه‌بندي و اولويت‌بندي مسائل اجتماعي مازندران، ترغيب مسئولان امور اجتماعي به بهره‌گيري بيشتر از دانش تحقيقاتي در زمينه سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي، ايجاد وفاق فكري بين محققان و دست‌اندركاران اجرايي و توليد يافته‌هاي علمي لازم براي بخش‌هاي سياستگذاري و اجرايي استان است.
مسائل استان از منظر محورهاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، زيست محيطي مورد بررسي پژوهشگران و دست اندركاران قرار مي‌گيرد.
علاقمندان مي‌توانند چكيده ‌آثار و پژوهش‌هاي خود را در محورهاي ياد شده تا تاريخ 10 تير و اصل آن‌ را تا 31 مرداد به دبيرخانه همايش به آدرس دانشكده علوم انساني واجتماعي مازندران در بابلسر ارسال كنند.

* راهيابي 24 دانشجوي دانشگاه مازندران به مرحله نهايي المپياد دانشجويي كشور
‌معاون آموزشي دانشگاه مازندران گفت: 24 دانشجوي اين دانشگاه پس از كسب حد نصاب نمره موفق به راهيابي به مرحله نهايي چهاردهمين دوره المپياد علمي،دانشجويي كشور شدند.
سعيد ميرزانژاد با ابراز خرسندي از كسب رتبه‌هاي چشمگير اول تا سوم در رشته‌هاي فيزيك، رياضي، آمار، شيمي، حقوق‌، ادبيات فارسي، الهيات و معارف اسلامي و علوم اقتصادي توسط دانشجويان دانشگاه مازندران گفت: سه نفر از اين تعداد از طريق شركت در آزمون سراسري كارشناسي ارشد مجاز به راهيابي به مرحله نهايي المپياد شده‌اند.

* اجراي طرح آسماني‌ها در مازندران
مسئول دبيرخانه مساجد مازندران، از اجراي طرح آسماني‌هاي سه در اين استان خبر داد.
محمد فوقي گفت: در روزگاري به سر مي‌بريم كه شكوفايي فردي انسان‌ها، ارتقا و توسعه جمعي در ارتباط تنگاتنگي با نحوه گذران اوقات فراغت افراد جامعه است و تحولات دنياي كنوني، تنوع پذيري خواسته‌ها، مطالعات نسل پوياي جوان و نيز آسيب‌هاي متعدد ناشي از پديده‌هاي مختلف موجب شده، نقش و شيوه سپري نمودن اوقات فراغت در شكل گيري شخصيت و تربيت صحيح و شكوفايي استعدادهاي جوانان، نوجوانان و كودكان جامعه از اهميت بسزايي برخوردار باشد.
وي افزود: دبيرخانه هيئت نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد استان مازندران در راستاي غني سازي اوقات فراغت افراد جامعه به ويژه فرزندان پاك و بي‌رياي اين سرزمين در جهت به انجام رساندن يكي از ماموريت‌هاي خود براي احياي نقش واقعي فرهنگي و ديني مساجد، طرح آسماني‌هاي سه را در تابستان سال جاري در 162 كانون فرهنگي ـ هنري مساجد با همت اهالي مسجد اين استان انجام مي‌دهد.
فوقي خاطرنشان كرد: كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد در اين طرح، پيگير اهدافي شامل ايجاد بستر مناسب براي تقويت باورهاي ديني و اعتقادي جوانان، جذب نسل جوان و نوجوان به مراكز فرهنگي و آشنايي بيشتر آنها با اين مراكز، غني‌سازي اوقات اين نسل پر‌تحرك، تعميق و رشد فرهنگ اسلام ناب محمدي (ص) بين جوانان و نوجوانان، ارتقاي سطح فكري جوانان و نوجوانان براي مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي، شناسايي استعدادهاي فرهنگي نهفته و تقويت آن در راستاي تحكيم مباني ديني و اسلامي و مسير توسعه امور قرآني، علمي، فرهنگي، هنري، ورزشي و غيره بوده است.
وي تاكيد كرد: داير كردن كلاس‌هاي آموزشي قرآن كريم نه تنها فرزندان بلكه والدين آنها را بيش از گذشته با قرآن اين كلام الهي و حيات بخش آشنا و مانوس مي‌كند و آموزش احكام و معارف اسلامي، برپايي كلاس‌هاي فرهنگي هنري، كلاس‌هاي ورزشي و برگزاري مسابقات متنوع و اعزام جوانان و نوجوانان شركت كننده در طرح آسماني‌ها به اردوهاي زيارتي، سياحتي بي‌ترديد در غني‌سازي اوقات فراغت بسيار موثر است.
فوقي خاطرنشان كرد: طرح آسماني‌هاي دو در تابستان گذشته با همكاري موسسات فرهنگي، انجمن‌ها، آموزشگاه‌هاي آزاد هنري و كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در 154 پايگاه استان مازندران كه از اين تعداد صد پايگاه كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد با جذب 32 هزار نفر كه 25 هزار نفر از اعضا كانون‌هاي فرهنگي مساجد استان بودند، برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.